11 obszarów dezynfekcji w obiektach hotelarskich

Koronawirus zmienił świat i zmienił również nasze podejście do życia. Jego negatywne skutki to przede wszystkim śmierć setek tysięcy osób na całym świecie. Ale nie tylko. To także spowolnienie gospodarki i zatrzymanie wielu branż, w tym branży hotelarskiej. Ponieważ nie mamy jeszcze skutecznej broni, by pozbyć się wirusa raz na zawsze, musimy nauczyć się z nim żyć. Przynajmniej do czasu wynalezienia szczepionki lub lekarstwa na COVID-19. I z takim podejściem Ministerstwo wychodzi naprzeciw potrzeb wielu obywateli oraz właścicieli obiektów hotelarskich. Będą one odmrażane już w II etapie łagodzenia obostrzeń związanych ze stanem epidemii w naszym kraju. Jednak powrót do normalności nie będzie tak prosty. Funkcjonowanie hoteli powróci, ale na nowych warunkach sanitarnych.

Nowa rzeczywistość w obiektach hotelarskich

Koronawirus narzucił wszystkim nową rzeczywistość. Od momentu potwierdzenia pierwszego przypadku w naszym kraju, wszystko uległo zmianie. Stopniowo i sukcesywnie paraliżował wszystkie branże po kolei. Ten postój dał nam czas, abyśmy obrali odpowiednią strategię walki z koronawirusem. Niestety walka ta jest nierówna, ponieważ wróg jest niewidzialny gołym okiem. Dlatego też wymaga od nas wyjątkowej czujności. Zachowanie zasad higieny i reżimu sanitarnego pozwoli przetrwać ten trudny dla nas wszystkich czas i wrócić do jako takiej normalności.

Przed obiektami hotelarskim stoi duże wyzwanie związane z powrotem i stopniowym odmrażaniem gospodarki. Już niebawem hotele będą ponownie otwarte dla swoich gości, jednak ich przyjmowanie będzie odbywało się na nowych warunkach z ogromnym naciskiem na profesjonalną dezynfekcję. To ten proces jest na ten moment jedyną naszą bronią do walki z wirusem.

Dezynfekcja obiektów hotelarskich w czasie pandemii koronawirusa

Ponowne otwarcie obiektów hotelarskich niesie ze sobą pewnego rodzaju ryzyko wzrostu liczby zachorowań. Aby temu zaradzić, niezbędna jest profesjonalna dezynfekcja i wyjątkowa dbałość o higienę w tego typu obiektach. Jak wiemy, przez hotelowe pokoje przewija się mnóstwo osób. Każdy z nich pozostawia po sobie ogromne ilości drobnoustrojów. Aby uchronić kolejnych klientów przed zachorowaniem, należy regularnie poddawać dezynfekcji wszelkie obszary, takie jak:

Poza ogólnie dostępnymi dla klientów pomieszczeniami, takimi jak korytarze, toalety, pokoje czy sale bankietowe, dezynfekcji wymagają również:

Obszary poddawane regularnej dezynfekcji, to przede wszystkim te elementy, których najczęściej dotykają klienci. Dlatego też należy szczególnie pamiętać o częstym przecieraniu preparatem dezynfekującym klamek, paneli przy windach, poręczy czy blatów, szczególnie w recepcji. Do częstego użytku najlepiej sięgać po preparaty na bazie chlorku didedecylodimetyloamonu, takie jak DEZOFast marki Clinex. Dlaczego? Otóż popularne środku do dezynfekcji bazują w głównej mierze na bazie alkoholu w wysokim stężeniu (powyżej 60%). Wiele powierzchni jest wrażliwych na działanie alkoholu, co może doprowadzić do ich korozji i uszkodzenia. Produkt DEZOFast pozwoli skutecznie wyczyścić i zdezynfekować wszystkie powierzchnie zmywalne nie niszcząc ich.

Clinex Dezofast – do codziennej dezynfekcji!

DEZOFast powstał z myślą o wszelkich obiektach użytku publicznego. Sprawdzi się idealnie w gastronomii i hotelarstwie, jako skuteczna i zarazem bezpieczna broń do walki z koronawirusem. Jest prosty w użytkowaniu, wystarczy spryskać nim czyszczoną powierzchnie i pozostawić na kilka chwil, a następnie przetrzeć ściereczką rozprowadzając go po całej powierzchni. Jako produkt myjąco-dezynfekujący może być uniwersalnym preparatem czyszczącym wszelkich obiektów hotelowych w obecnej sytuacji. Z uwagi na fakt, że jest to wysokowydajny preparat, często stosowany również w szpitalach, różnych instytucjach czy obiektach opieki długoterminowej, będzie również niezawodny w walce o odpowiednią higienę w obiektach hotelarskich.

Do codziennej dezynfekcji dużych powierzchni, jak podłogi zaleca się wybrać bardziej ekonomiczne rozwiązanie. Dobrą propozycją będzie Clinex DEZOFast Koncentrat, który oprócz skuteczności charakteryzuje się bardzo dużą wydajnością, przez co może się okazać idealnym rozwiązaniem dla hotelarzy, ale też restauratorów, a przy tym nie obciąży znacząco ich budżetów. Preparat posiada numer pozwolenia na obrót produktem biobójczym nr 8007/20 i występuje w dwóch pojemnościach. Pierwsza to 1 litr, a druga to 5 litrów w kanistrze.

Należy podkreślić, że o każdym kliencie, który wymelduje się z pokoju, należy przeprowadzić gruntowne czyszczenie i dezynfekcję wszystkich powierzchni zmywalnych. Łazienkę warto objąć szczególną opieką, gdyż w tym miejscu zwykle wirusy i bakterie mają najlepsze warunki do bytowania. W kontekście koronawirusa również jest to miejsce szczególnie niebezpieczne. Dlatego też profesjonalna dezynfekcja toalet w hotelowych pokojach jest niezbędna. Ręczniki oraz pościel należy prać w temperaturze minimum 60°C.

Wysokie standardy czystości, jako wyznacznik bezpieczeństwa

Nie podlega wątpliwości, że zachowanie wysokich standardów higieny w obiektach hotelarskich jest wyznacznikiem bezpieczeństwa i profesjonalizmu. Dlatego też prawidłowo przeprowadzona i profesjonalna dezynfekcja będzie odgrywać kluczową rolę w powrocie na rynek branży hotelarskiej.

Idzie lato, a wraz z nim chętniej podróżujemy. Aby postoje w hotelowych pokojach były dla nas bezpieczne, właściciele obiektów muszą się odpowiednio przygotować na powrót. Przede wszystkim nie może zabraknąć profesjonalnych płynów do dezynfekcji. Tylko te sprawdzone, przeznaczone do obiektów hotelarskich przyniosą oczekiwane rezultaty. Stosowanie preparatów niewiadomego pochodzenia, albo tak zwanych „domowej roboty” nie daje gwarancji skuteczności. Koronawirus jest szczególnie niebezpiecznym wirusem, na którego aktualnie nie ma lekarstwa. Warto więc zaopatrzyć się w jedyną skuteczną broń, jaką na ten moment mamy do dyspozycji, czyli profesjonalne preparaty do czyszczenia i dezynfekcji powierzchni w obiektach hotelarskich. Podniesieniem komfortu psychicznego i bezpieczeństwa klientów będzie także wyposażenie wszystkich pokoi hotelowych w żele dezynfekujące do rąk. Klient będzie mógł w dowolnej chwili z nich skorzystać, co także przełoży się na zmniejszenie ryzyka roznoszenia drobnoustrojów. Taki hotel z pewnością zyska na zaufaniu i podniesie standardy higieniczne.

Podsumowanie

Na koniec należy podkreślić, jak ważne jest także odpowiednie przeszkolenie personelu i przygotowanie ich do nowej rzeczywistości. Wszyscy musimy zmienić swoje nawyki i nauczyć się funkcjonować w nowych realiach. Tylko świadome, bezpieczne i przemyślane działania pomogą nam przetrwać ten trudny czas. Jeszcze będzie dobrze… Jeszcze będzie normalnie… Tylko musimy być odpowiedzialni i dbać o siebie nawzajem!

Przejdź do bazy wiedzy