Czwartek, środek sezonu konferencyjnego. Po zakończeniu doby hotelowej, z małym poślizgiem, Goście zwalniają wszystkie pokoje. Mamy trzy godziny na przygotowanie się do przyjazdu kolejnej, równie licznej, grupy. Na pokładzie są wszyscy pracownicy działu housekeepingu, praca wre. Okazuje się, że nie udaje się posprzątać wszystkich pokoi na czas. Organizator konferencji nie jest zadowolony. „To nie było możliwe do zrobienia” – mówi Pani Magda, pokojowa. Czy to do końca prawda? Jeśli tak, to dlaczego tak się stało?Jeśli poddamy analizie wszystkie składowe, niczego nam nie zabrakło: obsady, sprzętu, środków chemicznych. Coś jednak zawiodło. Po dłuższym zastanowieniu, do głowy przyszła myśl – może to specyfiki do sprzątania nie są do końca tak wydajne i skuteczne, jak myśleliśmy?
Jak zwiększyć efektywność pracy?
Nadszedł czas na przyjrzenie się dokładniej, co w tej kwestii możemy zmienić, aby praca działu housekeepingu była skuteczniejsza, a jej efekty lepsze, niż uzyskiwane do tej pory. Jak się okazuje, płyn do mycia szyb z supermarketu nie jest wcale najtańszym rozwiązaniem. Duży, kilkulitrowy zbiornik z preparatem do dezynfekcji sanitariatów nie jest tak wydajny, jak mniejszy i skoncentrowany, profesjonalny środek. Najtańszy żel do udrożniania odpływów kanalizacyjnych działa może i szybko, ale na chwilę. Na szczęście na rynku istnieją skuteczne i profesjonalne preparaty, które ułatwiają pracę i sprawiają, że nasze działania są bardziej efektywne i pomagają w przyśpieszeniu działań związanych ze sprzątaniem pokoju hotelowego.
„Nasze produkty to profesjonalna chemia, więc klienci chwalą sobie przede wszystkim jej skuteczność oraz szybkość działania. Na stronie internetowej www.clinex.com.pl dostępne są gotowe wzory planów higieny HACCP dla poszczególnych sprzątanych jednostek. Można także stworzyć swój własny program, dostosowany do poszczególnych potrzeb”. – mówi ekspert z firmy Clinex.
Najważniejszy jest plan pracy
Aby dokładnie i skutecznie wyczyścić pokój hotelowy, należy przestrzegać kilku ważnych zasad:
- Przygotowanie: przed rozpoczęciem sprzątania należy przygotować wszystkie potrzebne narzędzia i środki czystości.
- Uporządkowanie: należy przede wszystkim uporządkować pokój, układając rzeczy na swoim miejscu i usuwając niepotrzebne przedmioty.
- Czyszczenie: należy dokładnie wyczyścić wszystkie powierzchnie, takie jak łóżko, stół, szafki, podłogi i łazienkę.
- Dezynfekcja: ważne jest zdezynfekowanie wszystkich powierzchni, zwłaszcza tych, które często dotykają goście, takich jak klamki, przełączniki świateł.
- Pozostaw świeży zapach. Po wywietrzeniu pokoju, warto rozpylić odświeżacz powietrza lub wstawić patyczki zapachowe Clinex Scent Sticks, aby zapewnić długotrwałą świeżość w pomieszczeniu.
Zalety stosowania profesjonalnych środków utrzymania czystości
Warto podkreślić, że specjaliści Clinex służą pomocą w opracowaniu planów higieny konkretnych pomieszczeń i obszarów roboczych, zgodnych z systemem HACCP, więc nie trzeba być samemu ekspertem w tej dziedzinie. Firma organizuje także szkolenia zewnętrzne poświęcone konkretnym tematom, w których mogą uczestniczyć pracownicy hotelu. To jest ogromna wartość dodana i powoduje zwiększenie świadomości oraz pewności stosowania wybranych środków chemicznych.
Przykładowy_plan_higieny_pokoj-hotelowy
Co przede wszystkim wpływa na to, że preparaty Clinex są skuteczne, a efekty ich użycia szybkie?
- Wysoka jakość – produktów, która daje pełną gwarancję spełnienia oczekiwań nawet najbardziej wymagających klientów.
- Zastosowanie najnowszych technologii – komponentów biodegradowalnych, polimerów oraz nanotechnologii, co sprawia, że są skuteczne i bezpieczne dla użytkowników.
- Bezpieczeństwo i ekologia – Clinex dba, aby większość środków chemicznych była przyjazna środowisku i zapewniała prawidłową ergonomię ich stosowania. Odpowiednie dobranie produktu do rodzaju zabrudzenia oraz sprzątanej powierzchni gwarantuje sukces w działaniu.
Zastosowanie profesjonalnej chemii sprzątającej to jeden z najlepszych możliwych pomysłów na utrzymanie wysokiej jakości świadczonych usług, a jednocześnie pozwala zadbać o koszty oraz komfort pracy personelu. Nie należy się jej bać. Takie preparaty są lepsze, bardziej skuteczne, a przede wszystkim szybsze w działaniu – co przekłada się na wygodę i efektywność użytkowania. A co za tym idzie – jesteśmy w stanie bez stresu wywiązać się z każdej umowy.