Jak dbać o stałą współpracę z klientem w branży sprzątającej?

Pozyskanie nowego Klienta w branży sprzątającej każdorazowo uznawane jest za duży sukces. Kolejnym krokiem jest utrzymanie współpracy i przedłużenie umowy na kolejne miesiące, a nawet lata. Można to osiągnąć poprzez dbałość o każdy nawet najmniejszy szczegół podczas świadczenia usług sprzątających.

Dobra współpraca popłaca – to oczywiste! Dlatego utrzymanie dobrych relacji z obecnymi Klientami jest nieodzownym elementem do utrzymania zawartej umowy, ale również jej przedłużenia, jak również rozszerzenia na inne elementy. Błędem jaki często jest popełniany przez firmy sprzątające to brak zainteresowania Klientem i jego potrzebami.

Bądź w stałym kontakcie z Klientem

Przede wszystkim musimy być w stałym kontakcie z naszymi Klientami. Bardzo często zdarza się, że koordynatorzy czy właściciele firm nie reagują na prośby i uwagi swoich kontrahentów. Jeżeli niniejsza sytuacja utrzymuje się długi czas Klient może odczuwać, że nie jest traktowany poważnie co znacząco wpływa na współpracę i relacje.

Odpowiadanie na wiadomości Klientów to podstawa. Możemy również samodzielnie skontaktować się i zapytać czy świadczone usługi spełniają ich oczekiwania. Dzięki temu nasz Klient wie, że wykazujecie się inicjatywą i będziecie starali się dopilnować założonej jakości usług.

Pokaż, że się rozwijasz

Właśnie zakończyłeś szkolenie, pozyskałeś nowy kontrakt lub otrzymałeś referencje? Pokaż to swoim Klientom. Dzięki przygotowaniu newslettera dla kontrahentów będziesz na bieżąco informował co dzieje się w Twojej firmie. Pokazanie tego, że chcesz się rozwijać i odbywasz cykliczne szkolenia czy pozyskujesz nowych Klientów to ogromna wartość dodana. Jednakże zaprezentuj to w spokojnej formie informacyjnej bez zbędnego przechwalania się.

Przeprowadź ankietę

Ankieta to jeden z najłatwiejszych sposobów na utrzymanie relacji z Klientami, ale również poprawienie jakości świadczonych usług. Zapytaj swojego Klienta czy możesz przeprowadzić krótką ankietę na temat usług sprzątających. Bez względu na to jaki będzie wynik ankiety poinformuj Klienta o jej wynikach. W przypadku kiedy będzie wiele uwag co do pracy serwisu sprzątającego zaproponuj rozwiązanie zaistniałej sytuacji i wprowadź program naprawczy.

Korzystaj z najlepszych technologicznych rozwiązań

Podnoszenie swoich kwalifikacji to nieodzowny element w prowadzeniu firmy sprzątającej. Obecnie bardzo dynamicznie rozwija się sektor związany z profesjonalnym utrzymaniem czystości dlatego warto nadążać za nowościami. Bądź otwarty na zmiany i nie bój się ich wdrażać, zmiany w Twojej firmie o ile będą pozytywne na pewno będą mile widziane wśród obecnych Klientów.

Używaj profesjonalnych produktów

Czy Klienci zwracają uwagę na to jakich produktów używasz? Odpowiedź brzmi TAK. Klienci oczekują, że usługa sprzątania zostanie wykonana solidnie oraz za pomocą profesjonalnych środków czystości. Produkty marki Clinex używane są zarówno przez największe, jak i średnie oraz małe firmy sprzątające. Dzięki jej ugruntowanej pozycji na rynku używając tych produktów możesz być pewien, że Twoi Klienci to docenią.  Dodatkowo używając produktów marki Clinex otrzymasz dedykowane plany higieny, które możesz również zaprezentować swoim Klientom.

Spotkaj się z Klientem

Komunikacja via e-mail i telefon to nie wszystko. Przynajmniej raz na kwartał powinieneś spotkać się twarzą w twarz ze swoim Klientem i odbyć rozmowę. Czas jaki poświęcicie na rozmowę nie jest istotny. Ważne są relacje, które budujecie ze swoimi Klientami. Czasy najniższej ceny powoli odchodzą do lamusa – w nowoczesnym biznesie liczą się dobre relacje.

Zobacz również podobne artykuły:

Przejdź do bazy wiedzy