Już wkrótce rozpocznie się sezon wakacyjny, co dla branży hotelarskiej oznacza najwyższy ruch w ciągu roku. Co zrobić, by przygotować hotel bądź pensjonat na przyjęcie gości? Jak zadbać o dobrą organizację i porządek w obiekcie i dlaczego tak ważna jest współpraca kadry zarządzającej z pozostałą kadrą obiektu? Poznaj nasze wskazówki dotyczące sprawnego przygotowania hotelu na wakacje!
Zwróć uwagę na szczegóły – to one tworzą wizerunek twojego hotelu
Wejście główne, poczekalnia i recepcja to wizytówka każdego obiektu hotelarskiego. Pierwsze wrażenie ma wpływ na nastawienie gości do całego pobytu. Zadbaj o regularne czyszczenie elementów drzwi – klamek i szyb, a także przestrzeni korytarzowej i części wspólnej. Zatrudniając firmę sprzątającą z renomą i stosując profesjonalne środki czyszczące (na przykład takie od marki Clinex), zagwarantujesz swojemu obiektowi schludny wizerunek, a pobyt w nim będzie kojarzył się z wysokim komfortem i nienaruszonym odpoczynkiem.
Rośliny, lustra, dodatki – detale tworzą całość. Zadbaj o to, by pasowały do wystroju obiektu. Czy zależy ci na przytulnym klimacie? A może wolisz, by twój hotel kojarzył się z biznesem i profesjonalizmem? Dekoracje powinny być dobrane do charakteru obiektu i naturalnie komponować się z wnętrzem.
Zwiększony ruch w obiekcie. Na co warto zwracać uwagę?
Większa liczba gości wymaga większego wysiłku, by ich obsłużyć. Warto pamiętać o:
- zweryfikowaniu systemu kadrowego – być może twój obiekt powinien przyjąć dodatkowych pracowników na czas wakacji. Takie dodatkowe wsparcie stałej kadry na pewno pozytywnie wpłynie na efektywność pracy. Dodatkowo – pomyśl o szkoleniach. Być może twoja kadra jest nowa i nie doświadczyła jeszcze intensywnego trybu pracy w sezonie wakacyjnym? Warto przeanalizować zasoby kadrowe obiektu i zagwarantować odpowiednią liczbę wykwalifikowanych pracowników.
- uzupełnieniu wyposażenia hotelowego – mowa tu zarówno o wyposażeniu pokoi w np. kosmetyki czy napoje, jak i zagwarantowanie kadrze odpowiednich rzeczy do pracy – np. strojów i narzędzi, takich jak środki do sprzątania.
- konieczności zwiększenia liczby kompletów pościeli bądź wprowadzenia bardziej efektywnego systemu prania – można powiedzieć, że to drobiazg, o którym każdy doświadczony hotelarz pamięta. Jednak przy dużym obłożeniu może się zdarzyć tak, że hotelowa pralnia nie nadąży z wypraniem i wysuszeniem pościeli. Warto zatem zweryfikować, jakie mamy możliwości usprawnienia tego procesu.
- regularnej dezynfekcji pomieszczeń hotelowych. Choć nie jest już tak uciążliwa, nie możemy o niej zapominać. Pandemia koronawirusa cały czas trwa i w miejscach publicznych wymagane jest, by dbać o regularną dezynfekcję często dotykanych powierzchni. Do tego posłużyć może specjalny środek dezynfekujący, taki jak Clinex DEZOfast. Warto również zaopatrzyć się w zapasy płynu (np. Clinex DEZOSept Plus bądź żelu (np. Clinex DEZOSept) dezynfekującego do rąk, który postawimy w dozownikach w różnych miejscach w hotelu.
System rezerwacji – uprość procesy zapisów na noclegi w twoim hotelu
Istnieją popularne serwisy internetowe, które usprawniają rezerwację online noclegów w hotelach na całym świecie. Sprawdź, czy któryś z systemów sprawdzi się i w przypadku twojego obiektu.
Przy tym punkcie warto wspomnieć o konieczności obecności obiektu hotelowego w social mediach. Strona na Facebooku z informacjami dla gości lub konto na Instagramie z przyciągającymi uwagę zdjęciami obiektu i najbliższej okolicy, sprawi, że goście chętniej do nas zajrzą. Zbudujemy przed nimi wizerunek przyjaznego miejsca na wakacje. Na takich kanałach powinny się pojawiać także informacje na temat ewentualnych promocji bądź konkursów – zniżki zawsze są atrakcyjne, szczególnie w tak intensywnym czasie, jak sezon wakacyjny.
Dobry plan to podstawa!
Gdy mamy już uzupełnione zapasy oraz przeszkolony, przygotowany do pracy personel, brakuje nam tylko dobrego harmonogramu pracy. Bez tego nie jest możliwe sprawne funkcjonowanie hotelu, szczególnie podczas intensywnego sezonu wakacyjnego. Na rynku znane są narzędzia dla menedżerów obiektów hotelowych, które pozwalają systemowo zarządzać pracą.
Marka Clinex przygotowała także pomocne narzędzia dla osób odpowiedzialnych za sprzątanie hoteli. To plany higieny i zastosowania produktów, które zdecydowanie ułatwiają proces czyszczenia, kiedy gości przybywa z dnia na dzień. Możemy je bezpłatnie wydrukować ze strony marki:
Dzięki takim bezpłatnym narzędziom nie pominiemy żadnego kluczowego obszaru podczas planowania procesu sprzątania pokojów hotelowych, recepcji, czy sali restauracyjnej.
Sezon letni w hotelu to nie tylko szansa na wyższe obroty obiektu, ale i ogromne wyzwanie dla całej kadry. Warto więc przed wakacjami przygotować się do nich rzetelnie i profesjonalnie w każdym calu.